16 Nis 2013

Karthik Calling Karthik


Yapım: 2010 - Hindistan
Tür: Dram ,  Gerilim ,  Komedi ,  Psikolojik
Süre: 155 dakika
Yönetmen: Vijay Lalwani
Oyuncular: Deepika Padukone, Farhan Akhtar, Yatin Karyekar, Uma Rane, Kavita
Senaryo: Vijay Lalwani
Yapımcı: Farhan Akhtar, Chandra Amit, Miriam Joseph, Ritesh Sidhwani


Hint sinemasında çok izlemediğim bir tür olan gizem ve gerilim türü filmlerden bir örnekle daha karşınızdayım. Öncekiler nelerdi peki? Talaash ve Kahaani.

Açık söylemek gerekirse ben bu tip filmlerden çok şey bekliyorum. Film hem çok popüler oluyor, çok bahsediliyor, herkes bir sürprizle karşılaşıyor ve şaşkınlık içinde. Diğer filmleri de bu filmi de oldukça heyecanlı ve meraklı bi şekilde izledim. Gerçekten üçü de çekimler ve ilerleyiş olarak üst düzey filmler. Kotarıyorlar yani her türlü. Ama yine de söylemem gereken amalar var.

Ben mi çok büyük beklentiler içine giriyorum da sonra bir anda düşüyorum bilmiyorum. Filmler güzel eyvallah iyi çekmişsiniz, iyi kurgulamışsınız ama bişeyler hep eksik. Olayı örüp örüp örüp sonra o ölüm vuruşurunu yaparsın ya. O ölüm vuruşunu üç film de yapamadı bende ne yazık ki. Ancak dediğim gibi bu benim aşırı beklentim olmasından kaynaklanabilir ki gelgelelim zaten bu tip filmler seyirciyi aşırı beklenti içine sokma üzerine üzerine kurulu değil mi zaten? Gizem, gerilim vs. O zaman bi yerde yanlış yapıyorsunuz demek ki. YhaNnii BeNncEe. BiLeEmiYoRuğĞm.

Farhan Akhtar'a bu film aracılığıylan değinmek istiyorum biraz. İsmini çok sık duyduğum isimlerden biri Bollywood'da. Yönetmen ve yapımcı ağırlıklı işler yapmış ancak yine de kamera önünde olmaktan kendini alıkoyamamış sanırım ki bulunduğu birkaç işte kendine de yer edinmiş. Yapımcılığını yaptığı, senaryosunu yazdığı ve çoğunda oyuncu olarak yer edindiği işler arasında Zindagi Na Milegi Dobara, Lakshya, Talaash ve elbetteki şu an tanıttığımız Karthik Calling Karthik filmleri var. Ne yazık ki ismini çok duymuş olsam da hiç dikkat etmemişim çünkü bu filmlerin bazıları benim için hiç iyi referans olabilecek düzeyde filmler değil. Zindagi Na Milegi Dobara ve Lakshya gibi. Yani şimdi abimizi pek gömmek gibi olmasın tabii. O da ekmeğinin peşinde ama bu kendini öne atma sevdasını anlayamadım yani. Yapımcıysan yapımcılık yap, senaristsen senaristlik, oyuncuysan oyunculuk. Bize hava mı yapıyorsun yani onu da yaparım bunu da yaparım, süper yetenekliyim mi diyorsun bize alttan alttan. Ama bey bey o kadar havalanma. Kendi çektiğin filmde oynarsın elbet ama ben film çeksem seni oynatmam misal. Belki oynatırdım da bu tavrın hoşuma gitmediği için oynatacağım varsa da oynatmam. Öyle her boka atlayan adamı sevmem ben. Neyse konumuza dönelim

Peki Deepika Padukone için ne diyebiliriz. Yav ne desem bilemiyorum ki şimdi. Kikiki. Utandım. Ehöm ühüm.

Deepika'nın sevdiğim bir yönü var ve bu filmle de oldukça pekişti. Güzel kız, hoş kız eyvallah. Ama kimisi gibi "ay ben çok güzelim, şuraya da bir mimik attırayım, buraya da bir işve yapayım, kikiki, kakaka, şöyle de bir jest, hıhhh" havası yok. Mesela bu hava kimde var? Bu havaya örnek olarak Kareena Kapoor ya da Katrina Kaif'i verebiliriz. Bunları yapmaması Deepika için oldukça büyük artılar benim gibi Bollywood sever birinin gözünde.

Deepika'nın şimdiye kadar çok filmini izlememişimdir. Belki bir belki iki. Ancak aklımın hep bir köşesinde kalmış ve bu filmi izlememde de en büyük etken kendisi olmuştur. Onun dışında görseller (yani "Screenshots". biliyoruz da konuşuyoruz), oldukça olumlu yorumlar ve farklı oyuncular görme merakı ki burda adı geçen farklı oyuncumu Farhan efendi oluyor.

Farhan'ı da epey gömdüm ama o da iyi oynamış yani. Rolün hakkını  vermiş. Benim kendisiyle husumetim kişisel oldu şimdi biraz. Onu filme aksettirmeyeyim. ehehe.

Bütün bunlar dışında değinmek istediğim çok önemli bir konu daha var. Altyazılar. Bu film 2010 yapımı ve filmi izleme imkanı bulduğumuz yıl 2013. Filme daha once belki de onlarca kez denk geldim ancak altyazı sıkıntısından dolayı ne yazıktır ki izleyemedim. Böyle günümüze ait merak ettiğim belki de onlarca film var ama ne yazık ki altyazıları çevirecek bir baba yiğit çıkmıyor. Onları da artık 2015-2016 ve ilerleyen zamanlarda anca izleme imkanı buluruz. Burdan dil bilen bollywood severlere sesleniyorum. Film izleyeceğiz diye Google Translate'lere mahkum etmeyin bizi. Haa çıkıp da biriniz derse ki "Ulan o kadar yakınacağına dil öğren. Hamalın mı var sana sabah akşam film çevirecek kavat!", size hak verebilirim ancak o kavat lafını da bi tarafınıza... Neyse gerilmeye lüzum yok.

Karthik Calling Karthik bana göre bir gerilim ve gizemden öte olarak bir dram filmi. Seyircinin yaşadığı gizem bi yana karakterin yaşadığı dram benim gözümde daha ön plana çıkan bir unsur. Özellikle bunun için bile izlemenizi tavsiye edebilirim.

Yeni filmlerde sürenin düştüğünden bahsetmiştim. 2 saat 15 dk'lık bir film bu da. Bu durumu tasvip etmediğimi bir kez daha belirtmek istiyorum.

sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...